dilluns, de setembre 18, 2006

FEEC - 100 cims - IX

Una altra escapada un divendres! Fidel a la tradició, tot pujant cap a Solsona el divendres, una petita desviada, uns quilòmetres de més i un altre cim a la butxaca: Puig de Sant Miquel (733 m.), a la comarca de l'Anoia.

Seguint la A-2 des de Barcelona, un cop passat Igualada, sortir direcció cap a Pons (o en el meu cas, Solsona) i poca estona després, trencar a la dreta direcció el poble de Rubió. No cal arribar a aquest poble, a no ser que és tingui la intenció de visitar-lo.
Es va seguint la carretera, i a mà dreta en surt un trencant en direcció a l'ermita de Sant Pere d'Ardesa. Aquest trencant costa de veure: està indicat amb els cartells petits verds (com de les cases de pagès, etc), i es troba poc abans del poble del Plà de Rubió.

Aquest camí (ja de terra) es va seguint, pujant mica en mica, fins a arribar al peu de l'ermita, on s'arriba per un curt corriol. Un cop allà, el cim ja és molt evident i si arriba en uns 10 minuts agafant el corriol que surt des de darrera de l'ermita.

El cim és un vèrtex geodèsic, i per tant, implica que hi ha molt bones vistes: Anoia, Montserrat, cap al Solsonès (tota la serra del Port del Compte), etc. Espatlla una mica la vista els molins per produïr energia eòlica perquè queden a tocar, però val més això que l'alternativa de no tenir una energia neta. I a dalt del cim, elements típics: senyera (encara que una mica feta malbé) i pessebre; com en el 50% dels 100 cims que he fet.

En resum: com a altres cims fets últimament, molt senzill i curtet; 12% dels 100 cims fets; i només en falta 1 de l'Anoia (Sant Jeroni, a Montserrat).

Informació de l'esglesia de Sant Pere d'Ardesa: d'aquesta esglèsia romànica sense volta, que presenta nombroses esberles i que està en molt mal estat, cal esmentar l'interessant absis del segle XI amb arcuacions llombardes, lesenes i un fris amb dent de serra. En el segle XII s'hi van fer diverses reformes. Fou sufragània de la parròquia de Rubió des del segle XV fins a mitjans del segle XIX.
Des d'aquest turó es pot contemplar, al fons i a la dreta, la masia de can Casulleres, i a l'esquerra el petit veïnat del Pla de Rubió; més al fons el poble d'Argençola.