divendres, d’agost 04, 2006

FEEC - 100 cims - III

Ja en són 5! mica en mica, potser ho farem :P

el dimecres, aprofitant que anava cap a Solsona, vaig fer una petita parada "extra" a Sant Vicenç de Castellet, des d'on, seguint un camí que sortia des de la residència d'avís, em vaig anar acostant cap al quart cim dels cent (Puig Soler, 525 m.).

El camí anava pujant mica en mica, es travessava per sobre l'autopista de Manresa, i al cap d'algunes corbes i d'haver passat algunes cases de pagès, vaig deixar el cotxe en un corba ben tancada cap a la dreta, i em vaig començar a enfilar cap amunt.

En alguns moment ja s'intuïa on era el cim, ja que treïa el cap una senyera, però el camí que jo vaig escollir no era pas el més efectiu... Per la zona on vaig pujar, en èpoques de pluja, suposo que hi devia baixar una torrentera, però a principis d'Agost estava tot ben sec, i vaig aprofitar per pujar per la llera del torrent.

Després de moltes esgarrinxades, vaig acabar anant a parar a un dels que deu ser els camins normals de pujar al cim, i vaig optar per anar-lo seguint.
Es feia una mica de volta, per anar a buscar l'última rampa d'ascenció (sorpresa, una baga ajuda a la pujada més dreta, que tampoc és res de l'altre món...), i al cap d'un moment ja era a dalt!

Com fins ara en els cims que anat fent, la vista és espectacular, com correspon a un vèrtex geodèsic, i des de dalt estant es podia contemplar tota la vall per on passa la carretera de Manresa, amb Montserrat al fons, i ja s'intuïa el Solsonès cap a l'altre costat.

Després de les fotos de rigror (amb la senyera, als pessebres i la típica panoràmica que vull fer des de cada cim), tornar cap avall, i 35 o 40 minuts després de sortir del cotxe, ja hi tornava a ser. Un altre al sac!

Atenció! la ruta que jo vaig fer no és pas la millor... he de buscar des d'on parteixen els diversos corriols que es veien des de dalt del cim

--------------------------------------------

I el dijous dia 3 d'Agost, sortint de treballar, vaig fer una escapada fins a Montgat, on vaig fer el cim més baix de tota la llista: Turó de Montgat (35 m.)

Sona fins i tot una mica ridícul, però ja que era a la llista, doncs s'ha de fer...
El cim és un turonet vora el mar, on per sota passa el tren, i el punt més alt és dins del que anomenen el Parc del Turó. Res, són 5 o 10 minuts, en funció d'on es deixa el cotxe. Sense més misteri.

Això si, la vista seguix sent magnífica, com en tots els cims fets!

1 comentari:

der K ha dit...

Hola Jordi
La meva xicota i jo també participem fent els 100 cims. Em fa gracia que trobo el teu blog casualment, ja que el teu nom em sonaba. De moment no som molts que hem pujat al Puigsoler.
El cim que mes m'ha agradat fins ara es el Castellsapera, que vaig fer el dissabte pasat.
Apa, que caiguin alguns mes aquest any!