divendres, d’agost 18, 2006

FEEC - 100 cims - VI

2 més al sac! seguint amb "l'Anoia tour" dels últims dies, el divendres 11 d'Agost van caure dos cims més de la comarca: el Grony de Miralles (866 m.) i el Puig Castellar (944 m.), a la Serra d'Ancosa.

El primer d'ells, també anomenat Agulles de Miralles, és un bonic cim (vèrtex geodèsic), prop del poble de Santa Maria de Miralles. Per arribar-hi, vaig anar fins a Igualada, vaig creuar la ciutat direcció Santa Margarida de Montbui i vaig anar seguint la carretera.

Jo primerament em vaig acostar amb cotxe fins al Castell de Miralles i la l'església de Santa Maria, per a veure les restes del castell i fer algunes fotos des d'allà, i després vaig recular una mica per la carretera i a la part dreta de la mateixa (venint des d'Igualada), ja està marcada la sortida d'un camí amb els corresponents indicadors.

En aquell punt mateix ja es veuen les marques del GR-172. Des d'aquí tan sols s'ha de seguir les marques i els indicadors, i sense cap mena de problema s'arriba fins al cim.

És un molt bon mirador sobre l'Anoia (de dalt estant podia veure el cim que havia fet anteriorment a la comarca, el castell de Boixadors), com ho demostra el fet que els forestals de la zona, s'arribaven fins dalt a fer part de la seva guardia (des d'aquí, salutacions amb els que vaig estar parlant).

--------------------------------------------

Per altra banda, el cim de
Puig Castellar (Serra d'Ancosa), és un altre vèrtex geodèsic de la comarca, coronat per una central de comunicacions i per una torre de vigilància del foc.

Per apropar-m'hi, vaig seguir la carretera (creuant el petit poble de Santa Maria de Miralles) direcció al poblet de la Llacuna, que també vaig creuar, i vaig anar seguint la carretera, fins un punt que a mà dreta en surt un camí on també hi ha marques de GR. Des d'allà, passant pel costat d'un parell de cases, no hi ha pèrdua fins dalt del cim, des d'on, seguint amb la tònica que demostren els 100 cims, tenim una fantàstica vista.


En resum, dos cims més que es poden fer en mitja tarda, amb fantàstiques vistes sobre la comarca de l'Anoia.
Només en faltaran 91! gairebé res!
A veure si abans d'acabar l'estiu podem començar a atacar algunes muntanyes més altes del Pirineu.