dilluns, de març 10, 2008

FEEC - 100 Cims - XXIV - Pic Negre d'Envalira (2.821 m) i Pic d'Envalira (2.827 m)

La millor sortida d'esquí de muntanya de la temporada, i el 32è cim (dels 100) al sac!!

Dissabte a primera hora del matí vam començar a fer via cap al Pas de la Casa, a Andorra, aquest cop però a través de Puigcerdà i França ja que comentaven que el port d'Envalira encara estava tancat... per tant... un autèntic pal... però a vegades toca fer un munt de quilòmetres de cotxe per unes bones pales de neu :P

Un cop al Pas, i després de donar voltes pers diferents pàrquings i sortejar el merder per l'acumulació de neu i gent, pràcticament sortim amb els esquís als peus!

L'ascenció és força tranquila al principi, passant per sota un dels telecadires de l'estació i es va encarant cap a l'estany d'Abellers. Fins el moment la neu era força bona i es podia anar sortejant les immenses pedres tranquilament.
Al costat de l'estany (que hi ha un estany pq ho marca el mapa, pq amb la neu... no es veu pas :) ) vam cometre la primera (i única) errada del dia ja que en lloc de vorejar-lo per l'esquerra, tal i com fa tothom, vam voler no perdre alçada fent una travessa lateral per la dreta i ens vam emmerdadr un xic, però res que no es solucionés aviat jeje!

Un cop arribats al semi-coll sobre el llac, ja s'intueïa el coll dels Isards per on es puja i en aquest moment ja ens vam posar ganivetes (el pendent ho requeria, i tot així jo em vaig endur alguna patinada que altra!) i cap amunt que no és res!

Un cop arribats al coll, i després de recuperar la respiració i abrigar-nos pq bufava un vent de mil dimonis, ja només ens quedava pujar la última llarga pala fins al cim. Una mica abans però, un servidor es va desviar una mica per arribar al cim del costat, uns 10 metres més baix però amb bona vista sobre el cim on es trobava tothom. I 10 minuts després... tots dalt del cim! D'aquesta manera vaig fer el Pic d'Envalira (2.827 metres) i el Pic Negre d'Envalira (2.821 metres)! Sempre queda bé fer un parell de cims :P

Després del menjar i les fotos de rigor, unes baixades esplèndides (encara que amb alguns minuts de remar) fins al cotxe!! Si sempre trobessim aquesta neu i no la de la setmana anterior...