divendres, de març 28, 2008

FEEC - 100 Cims - XXVIII - Sant Salvador de les Espases

Un mes de març pletòric! 8 cims (dels 100 cims) pujats, l'últim d'ells aprofitant que el dijous pujava cap a Solsona: el pic de Sant Salvador de les Espases (413 metres).

37è cim dels 100, ascendit des de l'antic balneari de la Puda, prop de Olesa de Montserrat.

La intenció inicial era sortir de Sant Cugat, arribar-me fins al pla del Fideuer i des d'allà arribar-me al Coll del Bram i baixar/pujar fins al cim/refugi. Però com tantes altres vegades... buff! és més complicat trobar el camí amb el cotxe que no pas les rutes de muntanya!!


Vaig donar voltes per la zona, però el camí que em semblava el correcte "moria" en un restaurant... i per tant, amb a cua entre cames, cap avall a olesa, per una carretera plena de curves... Però un cop a baix, vaig recordar que també era possible pujar-hi des de l'altre costat, i per tant, una mica més avall de les gasolineres d'Olesa, em vaig endinsar cap a l'antic balneari de la Puda; on ja arran de camí, es troba un cartell indicador per a pujar cap al cim.

El camí no té massa pèrdua, i es va resseguint un corriol molt tancat, estret i ple de matolls (no hi deu passar massa gent tampoc...), i ja des de bon principi es veu on ens dirigim, amb el refugi que hi ha al cim de Sant Salvador de les Espases. La pujada es forta, i amb l'hora que era i veien que es començava a fer fosc, va tocar pujar una mica més ràpid del que les cames recomanen (quina suada!!), i en 42 minutets sense parades em vaig plantar dalt del cim! i una baixada ràpida, mig corrent mig caminant, i en uns 30 minuts al cotxe altra vegada!

Bones vistes de Montserrat! i curiós refugi/ermita que hi ha dalt del cim!!

En aquesta foto podeu veure el refugi/cim des del coll de Bram (jo vaig pujar pel vessant que queda just darrera el refugi)
[foto extreta de la ressenya de "l'Amunt" a la web del MadTeam (aquí)].

Podeu llegir més informació sobre aquesta ermita-refugi en aquest enllaç.